Suorituskykyinen rengas, joka täyttää korkeimmatkin turvallisuusvaatimukset: ContiSportContact 3 Yksi UHP (ultra high performance) renkaiden tärkeimmistä ominaisuuksista on tarkka ajettavuus korkeissa nopeuksissa.
Rengas altistuu äärimmäisen koville voimille etenkin nopeassa kaarreajossa ja äkillisissä jarrutustilanteissa. ContiSportContact 3:n uusi, epäsymmetrinen palarakenne ja yhtenäinen rengaskuviointi on suunniteltu hallitsemaan näitä voimia. Äärimmäinen pitävyys kaikissa nopeuksissa takaa turvallisen ajettavuuden. Kuivilla asfalttipinnoilla uusi palamuotoilu varmistaa lyhyet jarrutusmatkat, varsin mainion ohjaustarkkuuden ja johdonmukaisen käsiteltävyyden. Tämä lisää turvallisuutta äkillisissä väistöissä ja jarrutustilanteissa. Sadesäällä ainutlaatuinen uramuotoilu nopeuttaa nesteen poistumista renkaan maakosketusalueelta, joka edistää renkaan kykyä vastustaa vesiliirtoa.
Continentalin SSR-teknologia (Self Supporting Run flat tyre) perustuu vahvistettuihin sivuvalleihin, jotka kantavat renkaalle kohdistuvan kuorman ilmanpaineen laskiessa. SSR- turvarenkaiden mukanaan tuoma vakaus ja käsittelyominaisuudet ovat niin varsin hyvät, että ajoneuvon kuljettaja ei useimmiten edes havaitse renkaassa tapahtunutta vauriota. Siksi SSR-turvarenkaita saa käyttää ainoastaan sellaisissa ajoneuvoissa, jotka on varustettu ilmanpaineenvalvontajärjestelmällä. Järjestelmä varoittaa kuljettajaa ilmanpaineen laskiessa kuin myös äänihälytyksellä että varoitusvalolla. SSR-turvarenkaat ovat mitoitukseltaan täysin perinteisiä renkaita vastaavia ja niitä voi asentaa aivan tavallisille vanteille.
SSR-turvarenkaiden ja ilmapaineenvalvontajärjestelmien sisältämästä erikoisteknologiasta johtuen niiden asennukseen vaaditaan SSR-koulutuksen suorittaminen ja erikoistyökalut. SSR-renkaita saa asentaa ainoastaan valtuutetuissa rengasliikkeissä ja autokorjaamoissa.